tisdag 3 januari 2012

Nu har jag börjat jobba som mäklare i Stockholm

Ja, nu har jag jobbat några dagar på mäklarfirman. Det kändes lite pirrigt att gå dit första gången och jag var inte säker på hur det skulle vara. Man vet ju aldrig om man snabbt kommer in i jobbet och hur man skall bemötas av de andra mäklarna. Det var i alla fall mycket trevligt redan från första dagen. Mina arbetskamrater är mycket trevliga och fördelningen är ungefär fifty fifty på tjejer och killar. Jag tycker om arbetsplatser där könen är mixade. Det brukar bli trevligare på fikarasterna om det inte är bara människor ur ett kön med. Chefen är en man såklart och han är verkligen trevlig.
Jobbet är ungefär det samma som på min andra arbetsplats upptäckte jag ganska snabbt. Lägenheterna jag skall sälja i Stockholm är så klart mycket dyrare än i den stad jag kommer ifrån, men i övrigt är arbetet detsamma. Jag blev direkt tilldelad ett antal objekt och satte igång att jobba med det. Det var så stimulerande och spännande att jag redan jobbat över många timmar. Det är svårt att gå hem precis klockan fem när det är mycket man vill göra. Det är särskilt så för mig när jag har stimulerande projekt framför mig. Det är ju också så att jag inte har så himla mycket att göra när jag kommer hem. Jag bor som sagt ensam och det enda jag har att roa mig med är TV eller dator. Risken är stor att jag tar med mig jobb hem i framtiden, men jag skall försöka undvika det. Jag kanske skall börja på ett gym istället. Det kan vara bra att träna lite och hålla sig fit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.