torsdag 5 januari 2012

Jobbet på mäklarfirman

Nu har jag fått ledigt för trettonhelgen och jag måste säga att det har varit en härlig första vecka på jobbet. Jag tycker att jag lyckats mycket bra och jag har faktiskt lyckats sälja min första lägenhet. Affären var redan påbörjad av en mäklar-kollega, men jag tycker att jag har en del av äran i alla fall. Det var en del som skulle ordnas även om det redan fanns några mycket intresserade köpare när jag tog över. Det är kanske lite ovanligt att man byter mäklare mitt uppe i en sån affär, men det var så att den killen som startat det hela blev sjuk nu till jul. Det var synd om honom och säljaren av lägenheten ville genomföra affären lite raskt. Han hade köpt en lägenhet på Malta faktiskt och han ville flytta ned så raskt som möjligt. Det kan man ju förstå när man tänker på det väder man har här. Hur fantastiskt vore det inte att ha en lägenhet på sköna Malta. Nåväl, jag fick ta hand om affären och efter lite budgivning stod det klart att det var ett ungt par som fått köpa lägenheten. De var verkligen glada och jag kunde också konstatera att säljaren blev mycket nöjd med det pris han fick för bostadsrätten. Det unga paret skall ha barn alldeles snart efter vad det såg ut på tjejen så det måste vara skönt för dem att ha bostaden klar innan den lille/lilla kommer. Lägenheten hade tre rum och då kommer ju barnet att kunna få ett eget rum senare. Jag känner mig nöjd med veckan och det är trevligt att få starta med att kunna slutföra ett uppdrag. Det är riktigt kul att vara mäklare i Stockholm känner jag och framtiden ser ljus ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.