söndag 1 januari 2012

Julen i Stockholm

Jag tillbringade julen i Stockholm eftersom jag nyss flyttat hit och inte ville resa tillbaka till min småstad direkt. Det var ingen höjdare direkt att spendera första julen ensam i Stockholm. Man kan förstå att människor som alltid är ensamma inte har det så roligt när det är storhelg. Jag åt lite julgröt på morgonen och sen begav jag mig ut på stan. Det är otroligt så många människor det är som är ute i sista stund och skall handla julklappar. Det var massor av människor ute i Stockholm på förmiddagen. Jag gick ganska snart tillbaka men sen visste jag inte vad jag skulle ägna mig åt. Jag har inte fått TV än och livet utan TV suger verkligen. Som tur är har jag lyckats ordna internetuppkoppling så jag satt vid datorn hela eftermiddagen. Jag passade på att titta tillbaka på alla mina tentor från tiden då jag pluggade till mäklare. Det var ju inte så himla kul på julaftonen, men det var nyttigt märkte jag. Jag hade glömt en hel del från skoltiden och nu när jag skall jobba som mäklare i Stockholm är det viktigt att jag är duktig. Lägenheterna och villorna kostar ju hur mycket som helst och nu är det viktigt att jag sköter mäklarejobbet så bra jag någonsin kan. Jag har många mycket duktiga arbetskamrater, men jag vill vara väl förberedd. Jag hade ledigt nu mellan jul och nyår och därför har jag gott om tid att studera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.