söndag 1 januari 2012

Adas nya blogg

Hej och välkommen till min alldeles nya blogg. Nu skall jag äntligen börja blogga jag också. Jag har verkligen väntat alldeles för länge med det. Alla mina vänner har en blogg och det har bara varit jag som varit utan. Jag kanske skall börja att berätta lite om mig själv. Jag heter som sagt Ada och jag har alldeles nyss börjat mitt nya och spännande jobb. Idag jobbar jag som mäklare i Stockholm och jag ser det som en utmaning. Jag har jobbat som mäklare på en liten ort i södra Sverige tidigare men nu har jag tagit mig till huvudstaden. Det var verkligen spännande att få flytta till Stockholm och det var inte helt lätt att hitta en bostad. Jag är ju visserligen mäklare, men jag ville inte köpa en bostad det första jag gjorde. Jag vill hellre bo in mig i staden först och senare bestämma var jag vill bo. Visst skulle det vara skönt att bo nära jobbet. Men, eftersom mäklarfirman ligger mitt i centrala Stockholm är jag inte säker på att jag vill bo där. Jag ser att lägenheterna är extremt dyra i centrum också så jag tror kanske det är bättre att bo en bit utanför själva centrum. Jag har kollat runt lite och det verkar såklart som att man kan få en större lya en bit utanför Stockholm för mycket lägre priser. Så jag bestämde mig för att hyra en lägenhet först och sen bestämma mig för var jag vill köpa. Det var verkligen inte lätt att få tag på en lägenhet. Det är helt annat än jag är van vid i min lilla stad som jag kommer från. Jag fick en chock när jag såg hur mycket man måste betala för ett litet rum på bara några kvadratmeter. Nåja, sånt är livet. Nu har jag i alla fall hyrt ett rum och på måndag skall jag börja mitt nya jobb. Det skall bli spännande att se vad jag kan göra som mäklare i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.